الهام پاوه نژاد بیوگرافی الهام پاوه نژاد و همسرش کامکاری زندگینامه الهام پاوه نژاد Elham Pavenezhad بازیگر زن ایرانی و همسر سابقش کامکاری به همراه عکس های الهام پاوه نژاد و همسرش .
الهام پاوه نژاد بازیگر زن ویکی از بهترین بازیگران تلویزیون و سینمای ایران می باشد وی در سریال و فیلمهای زیادی ایفای نقش کرده اند .
الهام پاوه نژاد
بیوگرافی الهام پاوه نژاد بازیگر زن معروف ایرانی و همسرش کامکاری می توانید در سایت اولی ها مشاهده بفرمایید .
زندگینامه الهام پاوه نژاد بازیگر معروف را در زیر مشاهده بفرمایید .
- تاریخ تولد، محل تولد، هنگام تولد:
در شهریور سال 1350 در تهران به دنیا آمد.
پدر: –
مادر:-
برادر: –
خواهر:-
همسر: کامکاری ( همسر سابق )
فرزند: کردیا cordia
دارای دیپلم تجربی از دبیرستان نوشیروان است.
- فریبرز کامکاری همسر الهام پاوه نژاد :
الهام پاوه نژاد یک بار ازدواج کرده است که در مورد همسرش شک و شبهه هایی وجود دارد .
فریبرز کامکاری در برخی سایت ها به عنوان همسر الهام پاوه نژاد معرفی شده است که این موضوع با توجه به عکس زیر و همچنین فامیلی کامکاری دخترشان اعلام شده است .
گفتنیست که فامیلی همسر الهام پاوه نژاد ، کامکاری می باشد اما در مورد اینکه اسم وی فریبرز می باشد یا خیر تایید نشده است .
بیوگرافی الهام پاوه نژاد و همسرش فریبرز کامکاری
سال 1369 وارد دانشکده بازیگری و تئاتر شد و در خدمت اساتیدی چون اکبر زنجان پور ، رکن الدین خسروی و دکتر صادقی به آموختن پرداخت ، فعالیتش را با تئاتر آغاز کرد، به همین خاطر همیشه خوش درخشید.
اولین کار صحنه ای اش در سال 1370 “ساحره سوزان” به کارگردانی اکبرزنجان پور بود .
اولین کار تصویری اش در سال 1373 بازی در سریال همسران؛ کاری از بیژن بیرنگ و مسعود رسام بود که خیلی مورد استقبال قرار گرفت و در بین مردم شناخته شد.
پس از آن در سال 77 در مدرسه مادربزرگها کار غلامرضا رمضانی و تصویر یک رؤیا کاری از احمد امینی در سال 78 و روز اپیریت در سال 79 و فرزند، باز هم در سال 79 حضور یافت و پس از آن مدتی در کارش وقفه افتاد.
نخستین تجربه سینمائی الهام پاوه نژاد بازی در فیلم سینمایی ” دیشب باباتو دیدم آیدا ” در سال 1383 به کارگردانی رسول صدر عاملی بود.
پاوه نژاد در سریال بیداری نقش زنی به نام سارا را ایفا کرد.
- اظهارات الهام پاوه نژاد درخصوص بیداری
در مورد بازی در سریال بیداری باید بگویم در سال 1386 توسط آقای عظیم پور که یکی از همکلاسی های من در دانشکده بود، این پیشنهاد مطرح شد و من هم قبول کردم و آن نقش را هم خیلی دوست داشتم، اما بعد از مدتی در ادامه کار و یک سری تغییر و تحولات ، ایشان با من تماس گرفت و گفت نظرت در مورد نقش سارا چیست. در ابتدا من خیلی شوکه شدم و متعجب بودم و در نهایت با توضیحاتی که ایشان به من دادند مرا قانع کردند که این نقش را بپذیرم، البته این که به من دیر پیشنهاد شد، این بود که همانطور که می دانید سارا زنی است که بچه دار نمی شود و من باید نقش یک مادر نازا را بازی می کردم و از آنجایی که من خودم مادر هستم ممکن بود این تداخل در ایفای نقش ایجاد شود و من باید روی این نقش خیلی کار می کردم ،البته اگر هر نقش دیگری را غیر از این هم به من پیشنهاد می دادند می پذیرفتم، چون معتقد بودم تمام نقش های این سریال خیلی پر رنگ بودند و روی آنها خیلی کار شده بود و حضور آقای عظیم پور بدلیل تسلط ، آگاهی و شناختی که از همدیگر داشتیم ایفای نقش را من پذیرفتم.
الهام پاوهنژاد که هنوز هم بسیاری از مخاطبان تلویزیونی او را با نقش مریم سریال «همسران» یا خانم معلم «مدرسه مادربزرگها» به خاطر دارند، بعد از سالیان سال بازی در سریالهای مختلف و ایفای نقشهای متفاوت، توانست تا حدی با بازی در نقش عاطفه در سریال «یلدا» جریانساز شود. او بر خلاف اکثر نقشهایش اینبار در جایگاه زنی شهرستانی از طبقه سنتی بسطام قرار گرفت و لهجه، فرهنگ و رفتار خاص این طبقه را به نمایش گذاشت.
- بیانات خانم بازیگر درخصوص حضور در یلدا
من به دفتر دعوت شدم و بعد از نشست مفصلی که با برادران میرباقری داشتیم، سیناپس کامل مجموعه در اختیارم قرار گرفت و پیشنهاد دادند هر کدام از نقشها را که دوست داشتم انتخاب کنم. بعد از مطالعه به نقش «عاطفه» علاقهمند شدم که البته بعد متوجه شدم نگاه و نظر ایشان هم انتخاب من برای همین نقش بود.
الهام پاوه نژاد
در سریال «شاهگوش» ، در نقش دکتر زوزنی، جلوی دوربین رفت. پاوه نژاد پیش از «شاهگوش»، در سریال «یلدا» هم با میرباقری همکاری کرده بود.
خانم پاوه نژاد در این مجموعه برای اولین بار در نقش 3 شخصیت، صداپیشگی کرده است. «قلب سیمرغ» کاری از وحید نصیریان است که برای اولین بار می توان گفت بزرگترین انیمیشن ایران است. این انیمیشن درباره شاهنامه و افسانه های کهن آن می باشد.
- نقش مثبت و منفی از نگاه خانم پاوه نژاد
همیشه حتی از دوران باستان که در قصه ها قهرمان به چشم می خورد ، در یک درام، تضاد و کشمکش وجود دارد و این تضاد همیشه از دوقطب منفی و مثبت گرفته می شود ، اما نقش منفی و مثبت مطلق بر می گردد به تحلیل یک بازیگر از آن و کارگردان آن اثر. بنظر من هیچ نقش مطلقی وجود ندارد و هیچ آدمی در زندگی روزمره خود بطور مطلق مثبت نیست و بطور منفی مطلق هم نیست. ما بارها مشاهده کرده ایم که یک دزد، پدر خوبی برای فرزندش است. عاشقانه همسر و فرزندش را دوست دارد، اما آن نقطه ضعف را دارد یا در طرف مقابل می بینیم یک شخص پلیس است، اما همسر خوبی برای زن و فرزندان خود نیست. برقرار کردن تعادل بین نقاط مثبت و نقاط ضعف در یک شخصیت، باعث باور پذیرتر شدن نقش در نظر مخاطبان می شود.این طبیعتا بر می گردد به فیلمنامه ، کارگردان و اجرای بازیگر. من اگر زمانی حس کنم که نقش در حال نزدیک شدن به یک تیپ است ، سعی می کنم یا آنرا انتخاب نکنم و یا در آن تغییر ایجاد کنم. در سریال بیداری هیچ نقشی بطور مطلق مثبت و بطور مطلق منفی وجود ندارد، سریال دائما این قضاوت بیننده را بهم می ریزد و عوض می شود و این نظر بینندگان شاید برمی گردد به عادت های ما در نگاه کردن. وقتی در نگاه اول یک شخصیت را منفی می بینیم، انتظار داریم تا به آخر همانطور منفی بماند، ما عادت کرده ایم اگر یک شخص با یک جریانی مخالف می شود، سپس آن آدم ، آدم منفی می شود، اما اگر خیلی دقیقتر به جملات و دیالوگ های سارا گوش دهیم در ادامه و روند کار متوجه می شویم خیلی از صحبتهای او منطقی است . برادر اول من با زنش مشکل دارد، قرار نیست زندگی برادر دوم من نیز به شکل زندگی برادر اول من باشد و به بن بست برخورد. وقتی با ازدواج برادرم مخالفت می شود شخص مخالفت کننده در نظر همگان منفی می آید، اما وقتی به دلایل و استدلالها توجه می کنیم متوجه می شویم کاملا منطقی است .
- مهمترین عوامل در انتخاب نقش:
مهمترین عامل برایش این است که کارگردان کار چه کسی است؟ و توسط چه کسی قرار است ساخته شود. گزینه دوم، متن کار و گزینه سوم هم نفس کار است و بعد هم همکاران جلوی دوربین و پشت دوربین، به طور کل همه عوامل برایش مهم می باشند که بداند با چه تیمی دارد کار می کند. بشدت اعتقاد دارد که این کار گروهی است و خودش به تنهایی نمی تواند در خلق آن اثر موفق باشد.
الهام پاوه نژاد
قریحه سرودن شعر نیز دارد و برخی از آثارش توسط واهه آرمن به زبان ارمنی ترجمه شده است.
- اعتراض به مسئولان و سیاستگذاران هنری کشور
پاوهنژاد در نامهای خطاب به مسئولان و سیاستگذاران هنری کشور نسبت به شرایط سخت به وجود آمده برای گروههای متقاضی شرکت کننده در جشنواره تئاتر فجر و از بین رفتن تضمین اجرای عمومی آثار شرکت کننده در جشنواره اعتراض کرد و خواستار رسیدگی مدیران ارشد هنری به وضعیت دستمزد و اجرای عمومی نمایشهای شرکت کننده در جشنواره شد.
وی که از اعضای هیئت مدیره خانه تئاتر ایران است، دارای دختری به نام کردیا است و اوقاتش را با او می گذراند. کردیا وابسته نیست، مثل خودش فکر می کند و دوست دارد یک طراح دکور داخلی شود تا بتواند برای مادرش خانه ای را طبق علایقش طراحی کند.
مهمترین توصیه من دستکم نگرفتن دامنه اطلاعات و مطالعه است. ما معمولا چیزی را که در بچههای نسل جدید حتی در تهران با آن برخورد میکنیم، کمبود مطالعه و اطلاعات است. به هر حال هر شغلی یک عمقی دارد و کار بازیگری بیش از هر چیزی احتیاج به این عمق دارد. این هم به دست نمیآید مگر با مطالعه، بررسی، تحقیق و تفحص.
الهام پاوه نژاد
- یادداشت الهام پاوه نژاد و اعتراضش به واکنش های مردمی به درگذشت عسل بدیعی
کسی را بدین مایه ارزندگیست / که مرگش گشاینده زندگیست
بهار را به یاد آر از آن سروناز/ که افتاده هم، سرفراز است باز (هوشنگ ابتهاج)
عسل بدیعی را نمی شناختم! یعنی با او رفاقت و دوستی از نزدیک نداشتم، اما وقتی صبح دوازدهم فروردین، ناآگاهانه به هراس از خواب پریدم و پیامک حامل خبر به کما رفتنش را خواندم قلبم لرزید. اینکه چه پیش آمد و چه شد و چرا بانوی جوان ما این قدر زود چمدان بست و غیرمنتظره و ناباورانه مسافر دیار باقی شد، حکایتی است که از لحظه پیچیدن خبر، ذکر محافل دوست و آشنا و غریبه است. اینکه همگی ما اول بند دلش، که در کودکی ناچار است غم نداشتن گرمای آغوش امن مادر را تجربه کند، را به یاد می آوریم و دل می سوزانیم و آرزومند صبر برای والدین و خواهر و دیگر بستگانش هم هستیم حکایت آشنایی است…
اما چیزی که بیش از گذشته باعث غمگین شدن و آشفتگی ذهنم شد به خصوص بعد از دیداری که برای ابراز همدردی با خانواده بانو داشتم، سنگینی فشاری بود که به واسطه بازار داغ و بی رحم شایعات و قضاوت های نابجا بر دوش این خانواده محترم و باوقار احساس کردم.
وقتی «رضا داوودنژاد» عزیز با چشمان خیس و دردی که در جانش می پیچید گفت به دلیل حرف و حدیث ها دستور آزمایش کامل خون و پاتوبیولوژی و… دادیم و… صادقانه بگویم خیلی دقیق باقی حرف هایش را متوجه نشدم، اما قلبم مجدد لرزید. اعتراف می کنم ترسیدم. هراسناک شدم از سقوط فرهنگی که مردمم را تهدید می کند.
اینکه همه جای دنیا حرف زده می شود و افراد مشهور و به خصوص اهالی هنر بیشتر در معرض شایعات و پاپاراتزی ها هستند، بله کتمان ناپذیر است، اما تا چه حد و به چه قیمتی؟ ما مردمی که مدعی فرهنگی عظیم هستیم چطور می توانیم بدون داشتن آگاهی و علم کافی به راحتی همدیگر را قضاوت کنیم؟ اینکه قضاوت کور و شتاب زده این قدر در زندگی امروزی و ماشینی ما رشد کرده، دردی قابل لمس و درک هست، اما قضاوت ناعادلانه در یک امر بزرگ و تلخ مثل مرگ هم، روا و حق ماست؟!
مرهم نیستید، دردی اضافه نکنید!
حرافی به دنبال از دست رفته ای که زبان برای دفاع از خود و عملکردش ندارد تا جایی پیش می رود که صاحب عزا به جای جمع کردن قوای خود برای آرام کردن دل خودش و عزیزان و سامان دادن به مراسم، انرژی اش را برای بستن دهان یاوه گویان جمع کند و ذهنش را درگیر و در نهایت دردنامه ای بنویسد که: مرهم نیستید، دردی اضافه نکنید! چه بر سرمان آمده؟! شایعه پراکنی و حتی بدگویی در مورد ساده ترین اتفاقات روزمره تبدیل به وظیفه! همگانی شده و فکر می کنیم اگر دهانمان بسته بماند و مدام کنجکاوی نکنیم و نپرسیم و فقط ناظر بمانیم از قافله عقب مانده ایم.
هراس، جانم را می گیرد و از بزرگ شدن دخترکم و فرزندانمان در چنین فضای پر بهتان و تهمت ساز می ترسم. از جهانی پر از بی اعتمادی که برای جلوگیری از هر کلام یاوه ای روزی ناچار شویم درهای خانه مان را گل بگیریم و هرکس در قلعه خویش بماند تا بپوسد و بمیرد. باور کنیم تک تک ما همین مردم و فرهنگ را می سازیم و توان اصلاح و ترمیمش را داریم. بیاییم از همین امروز، نه فردا، یاد بگیریم ناآگاهانه و یک طرفه از قضاوت کردن، حرف، حرف، حرف، حرف زدن و قصه سرایی در مورد دیگری بپرهیزیم به خصوص در شرایطی که چنین غم سنگین و سختی اطرافیان را تحت الشعاع قرار داده است.
الهام پاوه نژاد
فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده وزارت ارشاد
تدریس در آموزشگاه هنری”آتلیه کنکور”
از اعضای هیئت مدیره خانه تئاتر ایران
به خاطر بازی در مجموعه “تصویر یک رویا” از طرف شبکه سوم سیما تقدیر شد و جوایزی را نیز دریافت کرد.
در جشن بازیگر و جشنواره تئاتر فجر برای بازی در “فراق فرهاد” به عنوان بهترین بازیگر انتخاب شد.
سینمایی
زندگی با چشمان بسته (۱۳۸۹)
دیشب باباتو دیدم آیدا (۱۳۸۳)
فرزند (۱۳۷۹)
همه افتادگان (۱۳۷۶)
یلدا (۱۳۹۱)
گاوصندوق (۱۳۸۷)
بیداری (۱۳۸۶)
همسران (۱۳۷۴)
مدرسه مادربزرگها (۱۳۷۷)
تصویر یک رویا (۱۳۷۸)
روز ایپریت (۱۳۷۹)
به سوی افتخار(1375)
”گفتوگو با تاریخ”(کاظم بلوچی)1384
”نیمکت”(محمد رحمانیان) 84-1383
”توی گوش سالمم زمزمه کن”( محمد رحمانیان) 84-1383
”ترانه مادری”(حسین سهیلزاده) شبکه3؛ 1387
”گاو صندوق”(مازیار میری) 1382
بیوگرافی الهام پاوه نژاد
شاهگوش
”ساحره سوزان”(اکبر زنجانپور)تهران، تالار سنگلج؛ 1370
”چهارفصل”(فلورا سام)تهران، اداره تئاتر، خانه نمایش؛ 1371
”سیاوشون”(امیر آتشانی)تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو؛ 1372
”دوران بیگناهی”(دکتر قطبالدین صادقی)تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو؛ 1375
”نصف شب است دیگر دکتر شوایتزر”(تاجبخش فنائیان) تهران، تالار مولوی؛ 1377
”در فراق فرهاد”(ناصح کامگاری)تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو؛ 1378
”شب سیزدهم”(حمید امجد)تهران؛ تئاترشهر، تالار اصلی؛ 1379
”امین و مینا”(مجموعه نمایش تلویزیونی) 1381
”بیتوس بیچاره”(حمید مظفری)تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ 1381
”چیستا”(نادر برهانیمرند)تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو؛ 1382
”ناتمام”(آناهیتا اقبالنژاد)تهران، تئاترشهر، تالار شماره 2؛ 1383
”سه خواهر”(اکبر زنجانپور)تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ 1383
”نوبت دیوانگی”(هادی مرزبان)تهران، تالار وحدت؛ 1383
”منظومه مور بیملکه”(ناصح کامکاری)تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛ 1385
”مرغابی وحشی”(نادر برهانیمرند)تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو؛ 1386
”رودکی جادوگر واژگان سبز”(علی پویان)تهران، تالار وحدت؛ 1386
”آتن-مسکو”(کتایون فیضمرندی)تهران، تالار مولوی؛ 1387
”خدای کشتار”(علیرضا کوشکجلالی) تهران، تالار سایه؛ 1387
”اهل قبور”(حسین کیانی)تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو؛ 1388
اولی ها ...
ما را در سایت اولی ها دنبال می کنید
برچسب : بیوگرافی,کامکاری, نویسنده : رضا معتمد avaliha بازدید : 753 تاريخ : سه شنبه 9 آبان 1396 ساعت: 10:43